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영어

아이엘츠 라이팅[Academic] 소개


IELTS Writing - Academic

   

What happens in the Academic Writing test?

   

Candidates answer two questions in one hour. The first question, called Task 1, is a 150-word report. The second, Task 2, is a 250-word essay.

지원자는 한 시간 안에 두 개의 질문에 답을 해야 한다. 태스크 1이라고 불리는 첫 번째 질문은 150단어의 보고서이고, 두 번째는 250단어의 에세이를 쓰는 것이다.

   

As there is one hour, most candidates write over these word limits; they are not penalized. Writing fewer than the required number of words leads to penalty: a maximum of a five is awarded for Task Fulfilment, which represents 25% of a candidate's score.

대부분의 응시자는 주어진 단어 수 이상의 단어를 사용하고, 더 많은 단어를 사용하는 것은 감점 요인이 되지 않는다. 하지만 요구되는 단어 수 보다 더 적은 단어를 사용하면 벌점이 부여되고 받을 수 있는 밴드스코어의 최대치는 레벨5밖에 안 된다.

   

Some candidates, like Indians, seem used to writing a lot in exams and may believe that more writing equates with a higher score. However, the score still has to be earned according to the marking criteria. If a candidate's script is full of errors, its length won't help.

인도인을 비롯한 몇몇 응시생은 그저 길게 쓰려고만 하고 더 많이 쓰는 것이 더 높은 점수를 받는 것과 같다고 믿는듯하다. 하지만, 점수는 채점기준에 따라 계속 채점된다. 만약 수험자의 글에 잘못된 점이 너무 많으면, 글이 길어도 점수를 올리는데 도움이 되지 않을 것이다.

   

   

What is Task 1?

   

Task 1 is a short report. The writing style is formal. Candidates use complete sentences in clear paragraphs. Bullet points or notes are not accepted.

Task 1은 짧은 보고서이다. 문체는 공식적인 문체를 사용해야 한다. 응시생은 완전한 문장과 명확한 문단을 만들어야만 한다. 중요항목만 나열하거나 공지사항 형태로 쓰면 안 된다.

   

Task 1 inputs are non-verbal devices (NVDs) with titles and keys. These may be graphs, tables, charts, maps, plans, or diagrams. Candidates transfer the non-verbal information into at least 150 words. If the NVD is a diagram, there is only one to describe. It is usually a process like the life cycle of an animal, or how something works or is made. Otherwise, there are NVDs to compare and contrast. These could be: two bar charts; a graph and a table; or, two plans. Often different times are mentioned, for example: a plan of a community center in 2005, and a second plan in 2010; or literacy rates in three countries from 1800 to 2000. Occasionally there are three NVDs to compare.

Task 1에는 제목과 핵심단어와 함께 그래프, 표, 차트, 지도, 계획표, 다이어그램 같은 비언어적 장치가 들어있다. 응시생은 이러한 비언어적 정보를 150단어 이상의 글로 써야 한다. 만약 이 정보가 한 개의 다이어그램이라면, 하나의 서술만 있을 것이다. 이것은 일반적으로 한 동물의 일생이나 어떤 물건이 어떻게 작동하거나 만들어지는지에 대한 과정을 다룬다. 그렇지 않으면, 비교나 대조를 위해 여러 비언어적 정보가 있을 수도 있다. 이런 것들은 두 개의 막대그래프, 그래프와 표, 두 개의 일정표 등이 될 수 있다. 거의 대부분 다른 시간에 대해 다뤄지는데 예를 들어, 복지관의 2005년 계획 하나랑 2010년의 두 번째 계획을 다루거나1800년부터 2000년 까지의 세 국가의 문맹률을 다룰 수 있다. 때때로 비교를 위해 세 개의 자료가 나오기도 한다.

   

   

What is Task 2?

   

Task 2 is a formal essay. Again, candidates use complete sentences with suitable academic vocabulary. Clear paragraphing is essential.

Task 2는 공식적인 에세이를 쓰는 것이다. 다시 말 해, 응시생은 대학 수준의 단어를 적절히 이용하여 문장을 완성시켜야 한다. 단락을 명확히 구분하는 것은 필수이다.

   

Candidates are given a proposition with a question. There are three basic types

응시생에게는 문제와 함께 과제가 주어진다. 여기 세 가지 기본 타입이 있다.

   

Argument - The proposition is a social issue. The question asks candidates to write about both sides of the issue, favoring one. Or: There are two similar ideas in the proposition. Candidates discuss both, saying which one they think is better.

논쟁 - 사회적 이슈가 주어지고 그 이슈에 대한 양 측의 주장과 지지하는 주장에 대해 쓰면 된다. 아니면 두 개의 비슷한 제안이 주어지고 응시생은 어떤 걸 더 선호하는지 입장을 밝히면서 두 가지 모두에 대해 서술해야 한다.

   

Opinion - The proposition is a social issue. Candidates give reasons for this development, and say whether it is positive or negative. They do not discuss both sides.

주장 - 사회적 이슈가 주어지고 응시생은 긍정적 입장인지 부정적인 입장인지를 밝히고 그 이유를 들어야 한다. 양쪽 주장 모두에 대해 다루는 것이 아니다.

   

Problem-solution - In the proposition, a social problem is posed. Candidates describe the problem and provide a solution.

문제-해결책 - 사회적 문제가 제시되면 문제점이 무엇인지 설명 하고 그 해결책을 제시하는 유형이다.

   

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