본문 바로가기

영어

아이엘츠 리스닝 소개

IELTS Listening

   

Introduction to the Listening test

   

The Listening test is the first part of the IELTS exam. It is the same test for both Academic and General Training candidates.

리스닝 테스트는 아이엘츠 시험의 첫 번째 파트이다. 이 파트는 아카데믹 응시자와 제너럴 응시자가 같은 내용의 시험을 치르게 된다.

   

The Listening test takes around 40 minutes. There are four different recordings. you answer questions about what you hear. You have time to read the instructions and questions before each recording, and time to check your answers afterwards. Listen carefully as the recordings are only played once. You write your answers on the Listening test booklet while you listen. After the last recording, there ate ten minutes to transfer your answers to your answer sheet.

리스닝 테스트는 40분정도 진행된다. 4개의 듣기 지문이 있는데 이를 듣고 들은 내용을 답하면 된다. 듣기 지문이 나오기 전에 당신에게 지시사항과 문제를 읽을 시간이 주어진다. 리스닝 테스트가 진행되는 동안 문제지에 답을 쓰면 된다. 마지막 듣기 지문이 끝난 후에 답지에 답을 옮겨적을 시간이 10분 주어진다.

   

No answer in the IELTS Listening test is more than three words. Sixty percent of the answers are just one word. There are usually only three or four three-word answers in any test. Occasionally, two letters are needed for one answer.

아이엘츠 리스닝 테스트에는 세 단어를 초과하는 답은 없다. 60%의 답이 오직 한 단어로 되어있다. 일반적으로 3~4문제의 답만 세 단어로 이루어진다. 때때로 두 글자 짜리 답도 있다.

   

There are usually two question types per section. Sometimes there are three; occasionally, there is one.

일반적으로 한 섹션(리스닝 지문 하나)에 두 가지 질문 형식이 나온다. 때때로 3개 형식이 나오기도 하고 아주 가끔은 하나만 있는 경우도 있다.

   

Listening questions are all in order. That is, the answer to question 1 comes on the recording before the answer to question 2. Often answers are repeated. Questions become more difficult as the test progresses.

듣기 질문은 항상 순서대로 나온다. 즉, 1번 질문에 대한 답은 2번 질문에 대한 답보다 먼저 녹음되어있다. 답이 여러 번 반복되는 경우가 많다. 시험이 진행될수록 질문이 점점 어려워진다.

   

   

Question Types

   

1. Fill in the blank - 빈 칸 채우기

Fill in a blank with the missing word(s).

빈 칸에 없어진 단어 채우기.

   

2. Short-answer - 짧은 답변

Provide answers, usually to "Wh~" questions.

Wh~질문에 대한 답변 (What, Who, Where, When, Why...)

   

3. Multiple choice - 다중 선택

Choose answers from A,B, or C. These could be single-word answers, whole-sentence answers, or choosing the correct graphic. (There are seldom more than ten Multiple choices in a test.)

A,B,C중에 답변 선택하기. 하나의 단어나 문장, 올바른 그래프를 선택하는 유형이다. (이런 유형의 문제가 10문항 이상 나오는 일은 드물다.)

   

4. Labelling - 라벨링

maps, plans, diagrams, or flowcharts.

지도, 계획표, 도표, 순서도 채우기.

   

   

What are the four different sections of the Listening test?

   

Section 1 is an informal dialogue (two speakers) about a(n) social or semi-official situation. This could be someone buying tickets, or asking for information, or reporting lost property. It might be people talking about a house to rent or a holiday to go on.

섹션1은 친목이나 약간 사무적인 일상의 대화가 나온다. 아마 표를 사거나, 어떤 정보를 얻거나, 잃어버린 물건을 찾는 대화 같은 것이 나올 것이다.

   

Section 2 is an informal monologue (one speaker), like a guided tour, or a person giving a short talk on a topic of general interest. It could be part of a radio programme, where the interviewer doesn't speak much. The language and the question types are slightly more difficult than in Section 1.

섹션2는 여행 가이드나 일반적 관심사에 대한 짧은 강연과 같은 일상적인 연설이 나온다. 진행자의 말은 별로 없는 라디오 프로그램의 일부분 같은 것도 나올 수 있다. 문장과 질문 형식이이 섹션1보다 조금 더 어려워진다.

   

Section 3 is a more formal discussion in a(n) academic setting: perhaps a group of students discussing their assignment, or a student and lecturer resolving a problem. There may be up to four speakers.

섹션3은 과제에 대해 논의하거나 학생이나 강사가 문제를 해결하는 것과 같이 좀 더 격식이 있는 학문적 논의가 나온다. 말하는 사람은 4명 이하이다.

   

Section 4 is a mini-lecture. In this section, not only are the language of the speaker and the question types more challenging, but there's also a need to understand more than just the words. What is the speaker inferring? What does his or her intonation suggest? Whose ideas does the lecturer support or refute.

섹션4는 작은 강의내용이다. 이 섹션은 말하는 사람의 어휘와 질문 형식이 더 어려울 뿐 아니라 단지 단어를 이해하는 것 이상의 능력이 필요하다. 화자의 추측하는 바는? 화자의 억양이 의미하는 것은? 강의 내용을 지지하거나 반대되는 아이디어는 누구의 것인가? 이런 것을 파악 할 수 있어야 한다.

   

점수와 등급



   

'영어' 카테고리의 다른 글

아이엘츠 라이팅[Academic] 소개  (0) 2013.03.31
아이엘츠 리딩[Academic] 소개  (0) 2013.03.29
아이엘츠란?  (0) 2013.03.26